Mobilizacyjna i domowa rehabilitacja w Gdańsku i dla Sopotu.

Gabinet terapii

Rehabilitacja pediatryczna Gdańsk oraz Sopot.

Działania fizjoterapeutyczne w chorobach dzieci i niemowląt to rehabilitacja szczególna, wykorzystująca przeznaczone dla najmłodszych metody pracy fizjoterapeutycznej (NDT -Bobath, metodę Vojty, integrację sensoryczną, PNF pediatryczny itp.)

Problemy ze zdrowiem dziecka to jeden z powodów spędzających sen z powiek wszystkim rodzicom.

Istnieją schorzenia i stany chorobowe, które dotykają nasze maluchy już od urodzenia i w ciągu ich dalszego rozwoju. W części tych schorzeń jednym z ważnych elementów powrotu do zdrowia, czy też poprawienia codziennego funkcjonowania jest rehabilitacja.
Skąd możemy wiedzieć, że dziecko potrzebuje rehabilitacji? Decyzję o rozpoczęciu rehabilitacji zwykle podejmuje lekarz rehabilitacji lub pediatra, który prowadzi niemowlę czy dziecko. Często też rodzice zaniepokojeni różnymi symptomami w zachowaniu malucha sami zgłaszają się do zaprzyjaźnionego fizjoterapeutę z prośbą o pomoc.

Cechy i zachowania dziecka, które świadczą o obniżonym napięciu posturalnym:
niechęć do leżenia na brzuchu, miękki, rozlany brzuszek
trudności w podparciu na przedramionach po trzecim miesiącu życia
stereotypy ruchowe (bezcelowe kiwanie, wymachiwanie kończynami)

trudności ze ssaniem, połykaniem, ulewanie

nadmierna spokojność dziecka oraz słabe wodzenie wzrokiem, brak zainteresowania zabawkami i otoczeniem

prężenie całego ciała, odginanie do tyłu głowy, pchanie głową w poduszkę przy jednoczesnym wyproście kończyn dolnych i napinaniu kończyn górnych, mocno zaciśnięte piąstki, a także brak wariantowości w wykonywaniu ruchu np. obroty tylko przez jedną stronę.
Wskazania do rehabilitacji neurorozwojowej dzieci:

mózgowe porażenie dziecięce

wady rdzenia kręgowego
wady genetyczne

opóźniony rozwój psychoruchowy
obniżone napięcie posturalne
asymetria ciała
uszkodzenie splotu ramiennego

Konsekwencje nieleczonych zaburzeń rozwoju:

Dzieci wykorzystując różne formy kompensacji opierając się na nieprawidłowych doświadczeniach nie rozwijają prawidłowej integracji napięcia posturalnego.
Pozostawanie w nieprawidłowych wzorcach doprowadza dzieci do:
zmian morfotycznych (przykurczy jednych mięśni i rozciągnięcie innych)
zmian czynnościowych (osłabienie niektórych mięśni)
zmian strukturalnych (zniekształceń kości i stawów, utrwalonych przykurczy, ograniczonej ruchomości)

Zapewniamy profesjonalną, prowadzoną wg uznanych metod rehabilitacji dziecięcej opiekę nad Twoim dzieckiem, już od początku jego życia. Pracujemy z niemowlakami, dziećmi przedszkolnymi, szkolnymi i młodzieżą.

Prowadzimy w Gdańsku rehabilitację dzieci dotkniętych takimi schorzeniami jak:
Mózgowe porażenie dziecięce
Okołoporodowe uszkodzenie splotu barkowego

Choroby zanikowe mięśni

Wady kręgosłupa i postawy

Wrodzone wady stóp (stopa końska, stopa końsko – szpotawa)

Rehabilitujemy w Sopocie i Gdańsku także

Wcześniaki i niemowlęta z grupy wysokiego ryzyka, z zagrożeniem rozwoju mózgowego porażenia dziecięcego, które można rehabilitować.

Wcześniaki i niemowlaki z zaburzeniami napięcia mięśniowego, opóźnieniem psychoruchowym również można leczyć fizjoterapią.
Niemowlęta i dzieci z wadami wrodzonymi (przepukliną oponowo – rdzeniową)
Niemowlęta i dzieci z wrodzonymi zespołami genetycznymi (zespół Downa, zespół Lowe’a itp.)

Rehabilitacja kardiologiczna w Gdańsku i Sopocie jest sumą działań medycznych stosowanych u pacjentów po incydentach kardiologicznych jak zawał mięśnia sercowego, choroba niedokrwienna, stan po zabiegach angioplastyki naczyń wieńcowych, operacjach kardiochirurgicznych. Jest kompleksowym działaniem mającym na celu prewencję chorób serca, leczenie oraz poprawę jakości życia i funkcjonalności pacjentów, ograniczenie postępów choroby, zmniejszenie śmiertelności wynikającej z chorób układu krążenia.

Rehabilitacja kardiologiczna stwarza optymalne warunki fizyczne, psychiczne i społeczne w celu umożliwienia pacjentowi powrotu do prawidłowego funkcjonowania w życiu społecznym i zawodowym w Gdańsku oraz w Sopocie.

Proszę dzwonić- oddzwonię w wolnej chwili.

tel. 500 599 030

Chcesz zapytać? Zadzwoń - oddzwonię w wolnej chwili!

81-808 Sopot, ul. 23 Marca 79